aug
13

A Turizmus Műhely hallgatói minden félévben részt vesznek konferenciákon, szakmai előadásokon, workshopokon. Egy ilyen esemény beszámolóját olvashatjátok most, Takács Dorottya Katalin tollából. A rendezvény teljes programja IDE KATTINTVA olvasható

A megnyitó reális képet adott hazánk turizmusáról. Hegedűs Attila, a Turisztikai Managerek Szövetségének alelnöke pozitív képpel indította beszédét: „Hazánk turizmusa növekvő tendenciát mutat a válság után!” Beszédében kihangsúlyozta, hogy sajnos az árak nagyon alacsonyak maradtak, illetve egyre nagyobb szerepe van az internetnek. A most következő Z generáció már nem tud internet és okos telefonok nélkül létezni, hiszen az interneten minden fontos információ megtalálható, ezen keresztül bonyolítják le mindennapi életüket.

Krajnák Csaba, a Business Balance Solution Kft. tulajdonosa a reszponzív weboldalakról tartott előadást. Ennek az a jelentősége, hogy az online felületek, weboldalak minden készülékről (számítógép, laptop, netbook, tablet, okos telefon) elérhetőek legyenek, illetve ezen eszközökre optimalizálva legyenek.

Fáska Gábor, az Opera Garden Hotel & Apartments igazgatója az „új mobilmegoldások a szállodaiparban” című előadásában arról beszélt, hogy nem elég a weboldalakat optimalizálni, a lehető legfontosabb információkat kell a fogyasztóval megosztani.

Nagy Márton, a Hinora Marketing Group stratégiai tanácsadója a „tartalommarketing az idegenforgalomban” címet adta előadásának. Az volt a meglátása, hogy olyan információt kell adni a vásárlónak/vendégnek, amely az érzelmeire hat, hiszen így kialakul benne egyfajta kötődés a cég/vállalat iránt. Fontos, hogy célcsoport specifikus, megfelelően időzített, aktuális, könnyen hozzáférhető, illetve élményfókuszált legyen, de nem lehet tolakodó, nem irányíthat fogyasztásra/vásárlásra, ne beszéljen, csak mondjon valamit, illetve kerülje az olcsó szenzációt. A turizmusban 3 szakaszra osztotta a tartalommarketinget, utazás előtt, közben és után. Úgy gondolja, hogy utazás előtt van a legtöbb lehetőség megragadni a vendéget, hiszen ilyenkor keresi, hova szeretne utazni. Ebben a szakaszban lényeges a megfelelő időzítés, a valós/releváns hírérték. Utazás közben a munka nagy részét maga a vendég teszi meg, hiszen ott tartózkodásáról élményeket/fényképet oszt meg a közösségi médián keresztül. Ilyenkor csak a tartalomirányítás, illetve a tartalomarchiválás a feladat. Utazás után az élmények elmélyítése, valamint a fogyasztói kötődés előremozdítása a cél, ebben a stádiumban lehet visszatérő vendéget szerezni, ha egy jól időzített pillanatban egy jó marketinggel keressük fel a vásárlót.

menedzserképző.png

Radisics Milán, a Social Daily alapítója a tartalommarketing és facebook összekapcsolásáról beszélt. „Fotóban kell gondolkodni.” Véleménye szerint a legegyszerűbben így lehet a fogyasztóval kapcsolatba kerülni a közösségi médián keresztül. Fontos, hogy maximum 20% szöveget helyezzünk el a fényképen. A látogatóból vásárlót lehet csinálni kvízzel, játékokkal (fotópályázat, labirintus, pixelvadász). Az oldalon használjunk minél több idézetet, tippeket (például: 9 tipp, hogyan csomagolj be gyorsan), a lényeg, hogy a fogyasztó minél több időt töltsön itt, érzelmi kötődés alakuljon ki, így márkatudatosság alakul benne észrevétlen. Napjainkban már különböző weboldalak kész statisztikákat adnak egyes országok, régiók, városok, emberek igényeiről, mely adatokhoz a facebook segítségével jutnak hozzá. Könnyen, pár kattintással kiderül milyen ételeket, filmeket kedvelnek, így a szolgáltatások személyre szabottak lehetnek.

Kondor Albert marketing szakértő a kék óceán jelentőségét hangsúlyozta. Ennek lényege, hogy egyedivé kell tenni a termékünket/szolgáltatásunkat, és nem szabad hagyni, hogy a versenytársak által felhasznált saját ötletekkel vörös óceánba kerüljünk, újabb és újabb fejlesztésekre kell törekedni, míg teljesen egyedülállóak nem leszünk az adott piacon.

Katona Zsuzsa web analitika szakértő szerint nem kell, hogy igaz legyen a mondás, miszerint „a reklámra költött összeg fele kidobott pénz”, hiszen ma már minden mérhető. Ha mindent a megfelelő módon dokumentálunk, minden információ mérhető, így célzottabb marketinggel a célcsoportunk egyre elérhetőbbé válik.

Jámbor Tímea, Zalakaros stratégiai-és marketing vezetője a városban bekövetkezett változásokba avatta be a kongresszus résztvevőit. Új marketing tevékenységbe kezdtek, és új célcsoportnak a családokat állították. Ehhez beruházásokra volt szükség, csúszdaparkkal, élménymedencével bővítették a már meglévő fürdőt, animátorokat vettek fel, akik különböző gyermek programokat szerveznek. A szlogen „Tök jó Zalakaroson”, reklámarca pedig Béres Alexandra.

A programot Berényi Konrád zárta, aki a pontolo pontgyűjtő lehetőségről tartotta előadását. „Átlagban 9 pontgyűjtő kártya van nálunk” - mondta. A cég azzal az újítással állt elő, hogy nincs szükség kártyára, ahhoz hogy pontokat gyűjtsünk, elég hozzá egy tablet vagy okos telefon a szolgáltatónál, és a nevünkre vásárolt termék/szolgáltatás jóváíródik. Ezen pontgyűjtő akcióban több szolgáltató is részt vesz, tehát 8-9 hűségkártya nélkül is tudunk hűségpontokhoz jutni. Fontos, hogy a pontokat csak azon a helyen vásárolhatjuk le, ahol megszereztük őket. Azon szolgáltatók, akik igényelik ezt a lehetőséget, statisztikát is kapnak. Meg tudják mondani, hogy a vendégek még melyik másik szolgáltatónál járnak, és gyűjtenek hűségpontokat (természetesen név nélkül!).

A záróbeszédben mindenkinek megköszönték a jelenlétet, illetve újabb konferenciai részvételi lehetőségekre hívták fel a figyelmet. A Konferencia színvonalas keretek között nagyon sok új és izgalmas információval, tudásanyaggal szolgát, melyet hasznosítani lehet a munka során.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://turizmusmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr776601147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása